Felanmälan och fastighetsskötsel
Anmäl alltid fel i fastigheterna och i lägenheterna till Energibevakning.
Energibevakning AB
Tfn: 08-647 66 10 (kl 7-16. 8-11 personlig service. Därefter telefonsvar. Lunchstängt mellan 11-12),
E-post: helpme@energibevakning.com
Felanmälan efter kontorstid (jour)
AkutService vardagar kl. 16-07, helger kl. 00-24
OBS! Jourutryckning är dyrt! Ring endast om det är absolut nödvändigt!
0771-47 66 10
Vår fastighetsskötare från Energibevakning är på plats på onsdagar.
(Om du som borättsinnehavare vill ha hjälp med något i din lägenhet så går det bra att kontakta Energibevakning. Det kostar inget att fastighetsskötaren kommer och tittar på det du vill ha åtgärdat. Åtgärder i lägenheten som du själv ansvarar för kan du sedan beställa antingen från Energibevakning eller någon leverantör som du väljer själv.)
_________________________________________________________________________________________________________
Felanmälan sophämtning (utebliven leverans)
Vid utebliven somhämtning ring Stockholms stad, telefon 08-508 465 40.
_________________________________________________________________________________________________________
Frågor om avgifts- och hyresavier
Simpleko sköter vår hantering av avgifts- och hyresavier.
Logga in med bank-id i Portalen
Här kan du hantera din avi, hämta utdrag ur lägenhetsförteckningen och lägga ett ärenden till oss.
Saknar du bank-id, logga in på portalen/avisering med uppgifterna på din avi.
Här kan du ändra aviseringssätt och hämta din avi.
För övriga frågor kontakta oss på:
Telefon: 018-66 01 60, vardagar kl 09.00–12.00
E-post: info@simpleko.se
Postadress:
Brf Rovfågeln c/o Simpleko
Box 307
751 05 Uppsala
____________________________________________________________________________________________________________
Fakturor:
Faktura Epost: simpleko@ironmountain.com
För att det ska fungera korrekt är det viktigt att följande regler efterföljs:
- Epostmeddelandet ska endast ha EN bilaga, denna skannas som EN faktura
- Bilagan ska vara i formatet PDF, TIFF eller PNG
- Bilagan får vara max 2 MB stor
- Bilagans namn får EJ innehålla bokstäverna å, ä, ö samt heller inte specialtecken som apostrofer, blanktecken
- Information i rubriken och meddelandetexten i epostmeddelandet tas ej hänsyn till, endast bilagan skannas och behandlas
- Fakturan ska fortfarande vid adressfältet innehålla “Fastnr 295, Box 1005”
Faktura Postadress:
Brf Rovfågeln
Fastnr 295, Box 1005
831 29 Östersund
_________________________________________________________________________________________________________________
Nycklar
Vid beställning av nya nycklar till portar och allmänna utrymmen krävs uppvisande av legitimation samt senaste avgifts- eller hyresavi från Simpleko. Nycklar kan endast beställas via Västberga Lås AB. De finns snett-emot brandstationen i Midsommarkransen, Tellusborgsvägen 43.
08-751 04 70
www.vastbergalas.se
________________________________________________________________________________________________________________
Nyckelbrickor
Om du behöver beställa en ny nyckelbricka så mailar du rovfageln@gmail.com, ange namn, adress samt lägenhetsnummer(som börjar på 314) i beställningen. Brickan kostar 200:- och debiteras på din kommande avgifts- eller hyresavi.
________________________________________________________________________________________________________________
Bokning av övernattningsrum
Se Gästrum.
________________________________________________________________________________________________________________
Styrelsen Brf Rovfågeln
För snabbast svar kontakta styrelsen via e-post rovfageln@gmail.com
Om du behöver lämna skriftliga handlingar har vi en postlåda i trappuppgången Hertigvägen 6.
Postadress
Brf Rovfågeln
Hertigvägen 6
126 52 Hägersten